بازدید گروهي از خبرنگاران و مستندسازان کشور ايتاليا و مالت از جاذبه هاي فرهنگي و تاريخي استان يزد

یزدفردا "گروهي متشکل از خبرنگاران و مستند سازان کشور ايتاليا و مالت شامگاه شنبه 10 ارديبشهت ماه براي بازديد و آشنايي با پتانسيل‌هاي و توانمندي‌هاي گردشگري و فرهنگي استان وارد يزد شدند.

 حضور اين گروه از اصحاب رسانه كشور ايتاليا در يزد با هدف آشنايي با فرهنگ، هنر و ابنيه متعدد تاريخي اين استان صورت گرفته است.

حضور خبرنگاران و مستندسازان عرصه خبر و رسانه از كشورهاي مختلف يكي از مهمترين روش‌هاي اطلاع‌رساني و تبليغات است كه مي تواند در معرفي بيش از پيش اين استان موثر باشد.


مسجد جامع كبير، باغ دولت آباد، مجموعه امير چقماق، بافت تاريخي شهر يزد، آتشكده، مجموعه امام تفت، موزه مردم‌شناسي تفت، خانه رزاقيان، آسياب آبي،عقاب كوه، گنبد عالي ابركوه، موزه مردم‌شناسي ابركوه و سرو چهارهزار ساله از مهمترين جاذبه‌هاي گردشگري بود كه مورد بازديد خبرنگاران و مستند سازان ايتاليا قرار گرفت.


"برونو ليکونتي" سرپرست اين گروه 12 نفره گفت: مشخص‌ترين وجهه شهر يزد، معماري خاص کويري آن است، بادگيرها، مناره‌ها و گنبدها مشخص‌ترين جنبه ظاهري معماري شهر است.


وي با اشاره به اينکه استان يزد از سرزمين‌هاي بسيار تاريخي است گفت: پس از بازديد از استان يزد دليل اينکه درکتاب‌ها، يزد را به عنوان شهر نمونه خشت خام و دومين شهر تاريخي (پس از ونيز) در جهان نام بردند را كشف كردم.


شايان ذکر است:خبرنگاران ايتاليايي شامگاه دوشنبه 12 ارديبهشت ماه بعد از بازديد از شهرستان ابرکوه، يزد را به مقصد بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري استان فارس ترک كردند.

 استان يزد با بيش از شش هزار اثر تاريخي و فرهنگي يكي از مهمترين مناطق تاريخي و ديدني كشور ايران اسلامي است.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا